Οι λαθρομετανάστες που ήρθαν αρχές Αυγούστου 2010 στις Σπέτσες, ήταν η μικρή πιτσιλιά απο ένα τεράστιο κύμα που πάει να διαμελίσει την Ελλάδα. Ιδού τα στοιχεία. Όσα είναι σε εισαγωγικά προέρχονται απο την έρευνα του δημοσιογράφου Σταύρου Λυγερού που δημοσίευσε η Καθημερινή στις 10 Μαίου 2009. Οι υπογραμμίσεις είναι δικές μου. Τα στοιχεία συνθέτουν ένα βαρύ κατηγορητήριο. Έψαξα να βρώ αντίθετα στοιχεία. Όμως δεν υπάρχει αντίλογος, παρά μόνο υπεκφυγές και ένοχη σιωπή. Σβήστε την τηλεόραση, συγκεντρωθείτε και κάντε παρακαλώ τον κόπο να τα διαβάσετε.
1. Μια σεισμική αλλαγή σε αργή κίνηση.
…α) Τι συμβαίνει στον κόσμο
…β) Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
…γ) Πώς έρχονται εδώ οι λαθρομετανάστες
2. Η Μουσουλμανική αποικία Αττικής: 5 εκατομμύρια ψυχές σε 10 χρόνια.
…α) Γιατί συσσωρεύονται
…β) Μια καλοζυγισμένη Τουρκική πολιτική
…γ) Ανάποδα τη σημαία
3. Πώς ενεργεί το Ελληνικό κράτος.
…α) Ξένη αποικία με δικούς της νόμους
…β) Κυβέρνηση που δεν κυβερνά
…γ) Επιμέρους λογικά και συνολικά παράλογο
4. Το συμπέρασμα. Οι ευθύνες. Ποιά αντίδραση;
1. Μια σεισμική αλλαγή σε αργή κίνηση.
Στην Ευρώπη, οι κοινότητες των Μουσουλμάνων ξεκίνησαν με τη Γαλλία (62 εκ. κάτοικοι) με εργάτες απο τις πρώην αποικίες της στο Μαρόκο, την Αλγερία και την Τυνισία. Επεκτάθηκαν μετά σε άλλες μεγάλες χώρες όπως την Ιταλία και την Ισπανία (60 και 45 εκ) ενώ η Γερμανία (80 εκ) συγκέντρωσε μετανάστες απο την Τουρκία. Παρ’όλο που είναι πλούσιες χώρες με μεγάλους πληθυσμούς, συναντούν τεράστια προβλήματα να ενσωματώσουν αυτούς τους ξένους τους. Τα σχετικά μεγέθη είναι χειρότερα στην Ελλάδα. Η χώρα είναι μια σταλιά αλλά το ανθρώπινο κύμα είναι ακόμα πιο μεγάλο, απο ό,τι στις μεγάλες χώρες.
α) Τι συμβαίνει στον κόσμο
«Τα κύματα των λαθρομεταναστών που διεισδύουν από κάθε ρωγμή στις ανεπτυγμένες κοινωνίες της Δύσης προκαλούνται από την μεγάλη διαφορά βιοτικού επιπέδου. Η λαθρομετανάστευση θα διογκώνεται συνεχώς, καθιστώντας την αναχαίτισή της σισύφειο έργο. Πρώτον, γιατί το χάσμα στην κατανομή του πλούτου διευρύνεται και δεύτερον, γιατί η δημογραφική έκρηξη των υπανάπτυκτων χωρών παροξύνει το πρόβλημα.»
Στην Ευρώπη, «πίσω από την ρητορική περί ανθρωπισμού, συχνά κρύβεται το γεγονός ότι οι λαθρομετανάστες συμπιέζουν το κόστος εργασίας. Tο γεγονός ότι αρκετοί καταφέρνουν να εγκατασταθούν στη «Γη της Eπαγγελίας» διατηρεί ζωντανό το όνειρο μιας νέας ζωής και σ’ όσους μένουν στις πατρίδες τους.»
«Γενικότερα, όμως, η πολιτική αναχαίτισης θα φέρει μόνο πρόσκαιρα αποτελέσματα, εάν δεν συνδυασθεί με την παροχή γενναίας αναπτυξιακής βοήθειας για την άμβλυνση των διαφορών.»
β) Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Το πρώτο κύμα λαθρομετανάστευσης προς την Ελλάδα ήρθε απο την Ανατολική Ευρώπη όταν έπεσαν τα κομμουνιστικά καθεστώτα στη δεκαετία του 1990. Τώρα έρχεται ένα πιο ισχυρό κύμα από ισλαμικές χώρες, «κυρίως από το Ιράκ, το Αφγανιστάν, το Πακιστάν, το Μπανγκλαντές, την Παλαιστίνη, την Σομαλία και την Ερυθραία.»
Γιατί το τωρινό κύμα είναι επικίνδυνο; Διότι οι λαθρομετανάστες απο την Ευρώπη «που σε μεγάλο βαθμό έχουν πια νομιμοποιηθεί, λόγω πολιτισμικής ταυτότητας και τρόπου ζωής, έχουν εισέλθει σε τροχιά κοινωνικής ενσωμάτωσης» ενώ αντιθέτως «δεν αναμένεται να συμβεί το ίδιο με την συντριπτική πλειοψηφία των μουσουλμάνων. Πρώτον, επειδή η πολιτισμική – θρησκευτική τους ταυτότητα δεν διευκολύνει την ενσωμάτωσή τους, όπως έχει αποδείξει και η πείρα με παλαιότερες μουσουλμανικές κοινότητες σε δυτικοευρωπαϊκές χώρες. Δεύτερον, επειδή ο αριθμός τους στην Ελλάδα είναι ήδη πολύ μεγάλος και ζουν σε ιδιότυπα γκέτο.» Εδώ ο Σταύρος Λυγερός προσέχει τη διατύπωσή του. Μεταφράζω: ζούν σε ισλαμική αποικία, όπου δεν ισχύουν οι νόμοι της Ελλάδος.
γ) Πώς έρχονται εδώ οι λαθρομετανάστες
«Μία μειοψηφία (κυρίως Αιγύπτιοι) φθάνει με πλοιάρια στα νότια παράλια της χώρας. Αρκετοί έρχονται με ποντοπόρα φορτηγά πλοία, που τους αποβιβάζουν σε έρημες ακτές ανά την επικράτεια. Ορισμένοι (κυρίως Πακιστανοί) έρχονται αεροπορικώς, συνήθως από χώρες του Κόλπου, εφοδιασμένοι με πλαστά έγγραφα ότι δήθεν εργάζονται στην Ελλάδα. Ο μεγάλος όγκος, όμως, διοχετεύεται στην Ελλάδα μέσω Τουρκίας με τους εξής τρόπους:
- Πρώτον, με βάρκες και πλοιάρια από τα μικρασιατικά παράλια στα νησιά του Αιγαίου, ενίοτε και δυτικότερα. Οταν εντοπίζονται, βουλιάζουν τις βάρκες, γεγονός που υποχρεώνει τους λιμενικούς να περισυλλέξουν τους ναυαγούς. Συνήθως οι δουλέμποροι διαφεύγουν με ταχύπλοα.
- Δεύτερον, μέσω του Εβρου. Ορισμένοι εισέρχονται με λεωφορεία, που έχουν διπλή οροφή. Αλλοι εισέρχονται με βάρκες στο Δέλτα του ποταμού. Οι περισσότεροι διασχίζουν τον ποταμό από καθορισμένα σημεία με την συνοδεία ένοπλων οδηγών. Τα καραβάνια αυτά συχνά προειδοποιούν με ταμπούρλα τα στρατιωτικά φυλάκια, προκειμένου να αποφευχθούν ανεπιθύμητες συναντήσεις! Αυτό σημαίνει, βεβαίως, ότι στο κόλπο είναι πολλοί.
- Τρίτον, μέσω της χερσαίας διαδρομής Τουρκία – Βουλγαρία – Ελλάδα.»
4. Η Μουσουλμανική αποικία Αττικής: 5 εκατομμύρια ψυχές σε 10 χρόνια.
«Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την μεγάλη αυξητική τάση, το γεγονός ότι έρχονται πια ολόκληρες οικογένειες και τον πολύ υψηλό δείκτη γεννητικότητας, το πρόβλημα των λαθρομεταναστών σε μερικά χρόνια θα έχει προσλάβει εφιαλτικές διαστάσεις. Εάν συνεχισθεί η ροή με το σημερινό ρυθμό, οι μουσουλμάνοι λαθρομετανάστες στην Ελλάδα θα είναι σε μία δεκαετία πάνω από πέντε εκατομμύρια. Ας σημειωθεί ότι ο ανά έτος αριθμός των συλληφθέντων για παράνομη είσοδο στην Ιταλία είναι περίπου 30.000 άτομα σε πληθυσμό που υπερβαίνει τα 60 εκατομμύρια. Εκεί το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης θεωρείται κρίσιμο και λαμβάνονται αυστηρά μέτρα, όπως και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Αντιθέτως, στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται σαν πρόβλημα ρουτίνας και με ανέξοδες αντιρατσιστικές ρητορικές, που στην πράξη τροφοδοτούν τον ρατσισμό.»
α) Γιατί συσσωρεύονται
Γιατί γίνεται μια τέτοια συσσώρευση; Ιδού η εξήγηση: «Η μεγάλη πλειοψηφία των λαθρομεταναστών που έρχονται στην Ελλάδα έχουν τελικό προορισμό άλλες δυτικοευρωπαϊκές χώρες. Μόνο ένα μικρό ποσοστό τους, όμως, καταφέρνει να φύγει από τη χώρα μας. Εχει αποδειχθεί στην πράξη ότι είναι πιο εύκολη η παράνομη είσοδος από την παράνομη έξοδο. Με άλλα λόγια, η Ελλάδα αντιμετωπίζεται σαν χώρα–τράνζιτ, αλλά καταλήγει να γίνεται τελικός προορισμός, με αποτέλεσμα να λιμνάζει εδώ ο κύριος όγκος των λαθρομεταναστών, που έρχεται εξ Ανατολών.» Όμως κι αυτοί που καταφέρνουν να διασχίσουν την Ελλάδα και να πάνε σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης, «εάν συλληφθούν εκεί, η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να τους δεχθεί πίσω. Με βάση τη συμφωνία «Δουβλίνο ΙΙ» (2003) την ευθύνη για κάθε λαθρομετανάστη έχει η πρώτη χώρα εισόδου. Εκτός αυτού, το ποσοστό επαναπροώθησης είναι ασήμαντο, επειδή τα κράτη προέλευσης των λαθρομεταναστών κατά κανόνα αρνούνται να τους δεχθούν πίσω.»
β) Μια καλοζυγισμένη Τουρκική πολιτική
Ποιά κράτη; Η Τουρκία. «Αν και έχει υπογράψει Πρωτόκολλο Επανεισδοχής (8-11-2001), δεν το εφαρμόζει. Από τον Απρίλιο 2002, που το Πρωτόκολλο κυρώθηκε και ετέθη σε ισχύ, μέχρι και τον Φεβρουάριο 2009 υπεβλήθησαν στην Άγκυρα 4.163 αιτήματα επανεισδοχής 60.875 λαθρομεταναστών, που με αδιάσειστα στοιχεία είχαν εισέλθει στην Ελλάδα από την Τουρκία. Οι τουρκικές αρχές συμφώνησαν να δεχθούν 7.472 και τελικώς δέχθηκαν μόνο 2.206 άτομα. Οπως προκύπτει και από τους αριθμούς, η Αγκυρα αρνείται συστηματικά να συμμορφωθεί με τις διατάξεις του Πρωτοκόλλου.»
Πιάσαμε πάτο; Όχι ακόμα, κράτα την αναπνοή σου: «Δεν πρόκειται, όμως, μόνο γι’ αυτό. Υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι ανέχεται, εάν δεν ενθαρρύνει, τη διοχέτευση μουσουλμάνων λαθρομεταναστών στην Ελλάδα. Το 2008, το Λιμενικό έχει καταγράψει σκάφη του τουρκικού Λιμενικού να μεταφέρουν λαθρομετανάστες. Τα σχετικά βίντεο έχουν διαβιβασθεί στον ευρωπαϊκό οργανισμό για την λαθρομετανάστευση FRONTEX.»
Για την Τουρκία, λογικά, την συμφέρει να προετοιμάσει τα εξής ως επόμενα βήματα: καλλιεργεί τα ακραία στοιχεία της αποικίας, προκαλεί συγκρούσεις με τους Έλληνες και θέτει τις βάσεις για ‘ανθρωπιστική επέμβαση’. Διότι στις συνθήκες απόγνωσης όπου ζουν οι μετανάστες, είναι φυσικό και αναμενόμενο πως θ’αναπτυχθούν σκληρές ηγεσίες, άλλες με εγκληματικούς στόχους και άλλες με έντονο θρησκευτικό χαρακτήρα. Μιλάμε δηλαδή για την ‘βελούδινη ισλαμοποίηση’ της Ελλάδος με αυτουργό την ισλαμική Τουρκία του Ερντογάν, που εδώ έχει εθνική ομοψυχία με την Κεμαλική αντιπολίτευση αλλά και με το Τουρκικό παρακράτος.
γ) Ανάποδα τη σημαία
Αναζήτησα να βρω κάποια διάψευση για τα παραπάνω στοιχεία, αλλά δεν υπάρχει. Οι υπεύθυνοι – υπουργοί και άλλοι – προτιμούν να κρύβονται. Τα στοιχεία λοιπόν οδηγούν στο εξής συμπέρασμα:
1. Η Τουρκία διεξάγει έναν πρωτότυπο και χαμογελαστό πόλεμο με σκοπό τον έλεγχο της Ελλάδος. Το ίδιο άλλωστε συμβαίνει και με τους αγωγούς ενέργειας απο την Ασία.
2. Έτσι που πάμε, σε 10 χρόνια η ισλαμική αποικία στην Ελλάδα θα έχει 5 εκατομμύρια κατοίκους.
3. Τα αιτήματα της αποικίας θα τα στηρίζει ως προστάτης η Τουρκία και άλλες μουσουλμανικές χώρες. Μη φοβόμαστε τη λέξη «διαμελισμό».
Έτσι, ό,τι δεν πέτυχε η Τουρκία με τα όπλα το πετυχαίνει με τους λαθρομετανάστες. Δηλαδή «φέρνει ανάποδα τη σημαία» όπως είπε κάποιος στις Σπέτσες. Η επίσημη σημαία του νησιού που φτιάχτηκε το 1821, δείχνει έναν ξεκάθαρο συμβολισμό, το σταυρό να νικά την ημισέληνο. Άραγε μήπως τελικά, μετά απο 5-6 γενεές διακυβέρνησης απο Έλληνες, πάμε γυρεύοντας να ξαναμπεί ο τόπος μας σε τουρκική τροχιά; Ερχόμαστε λοιπόν στο ερώτημα: τι κάνει το δικό μας κράτος;
3. Πώς ενεργεί το Ελληνικό κράτος.
Η αντιμετώπιση απο την Πολιτεία μας είναι απαθής, χαλαρή και τυπικά άψογη.
«Σχεδόν όλοι όσοι συλλαμβάνονται για παράνομη είσοδο δεν έχουν χαρτιά. Κατά κανόνα δηλώνουν ψεύτικα ονόματα και εθνικότητα για να αποφύγουν την απέλαση. Οι ελληνικές αρχές τους δίνουν ένα μικρό χρηματικό βοήθημα και τους εφοδιάζουν με ένα έγγραφο διοικητικής απέλασης, σύμφωνα με το οποίο πρέπει με δικό τους μέσο να εγκαταλείψουν την Ελλάδα εντός ενός μηνός! Στην πραγματικότητα, το απλό αυτό χαρτί, που πλαστογραφείται συστηματικά, χρησιμοποιείται σαν άτυπη άδεια μόνιμης παραμονής.»
α) Ξένη αποικία με δικούς της νόμους
«Μετά το πέρασμα των συνόρων, η πλειοψηφία των λαθρομεταναστών εγκαθίσταται στην Αθήνα, κυρίως στις περιοχές κάτω από την Ομόνοια. Σ’ αυτές τις περιοχές, περίπου το 70% των κατοίκων είναι αλλοδαποί. Συνολικά, στον Δήμο Αθηναίων έχει υπολογισθεί ότι σήμερα περίπου το 30-35 % των κατοίκων είναι νόμιμοι και κυρίως παράνομοι μετανάστες. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται ταχύτατα και χωρίς κανένα έλεγχο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στο επίπεδο της εγκληματικότητας, της υγιεινής και της κοινωνικής ισορροπίας. Η κατάσταση είναι χαοτική, γεγονός που λειτουργεί σαν θερμοκήπιο για την ανομία και την ασυδοσία. Το Τμήμα Αλλοδαπών δεν είναι σε θέση να ασκήσει έστω και στοιχειώδη έλεγχο.»
«Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, η Ελλάδα είχε ένα αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο για τη μετανάστευση, το οποίο ακυρώθηκε στην πράξη από το πρώτο κύμα λαθρομεταναστών. Σήμερα, η νομοθεσία (3386/2005) είναι πολύ ελαστική, αλλά δεν συμβάλλει στην επίλυση του προβλήματος. Στην πραγματικότητα, η Πολιτεία έχει χάσει παντελώς τον έλεγχο. Συνήθως αδρανεί κι όταν, σπανίως, αντιδρά, αντιδρά σπασμωδικά, χωρίς σχέδιο και προοπτική.»
«Ας σημειωθεί ότι το αδίκημα της παράνομης διακίνησης λαθρομεταναστών δεν τιμωρείται με την επιβαλλόμενη αυστηρότητα. Τα κυκλώματα, άλλωστε, όπως συμβαίνει με το οργανωμένο έγκλημα, έχουν εξασφαλίσει τις υπηρεσίες γνωστών δικηγόρων. Κι αυτό, όταν νόμιμοι μετανάστες με χρόνια παραμονής στην Ελλάδα, που καταβάλλουν φόρους και ασφαλιστικές εισφορές, υφίστανται πολλές ταλαιπωρίες και διακρίσεις.»
Όμως παράλληλα πολλοί κατηγορούν την Ελλάδα για τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των λαθρομεταναστών και κάνουν πως δεν βλέπουν «ότι η Ελλάδα, που είναι στην πρώτη γραμμή, εισπράττει ένα ασήμαντο ποσοστό από το σύνολο των σχετικών κοινοτικών κονδυλίων. Αντιθέτως, χώρες όπως η Σουηδία και η Δανία, που δέχονται ασήμαντη πίεση, εισπράττουν μέχρι και οκταπλάσια κονδύλια απ’ όσα η Ελλάδα! Παρ’ όλα αυτά, η ελληνική πλευρά απολογείται και ιδρύει νέα πρότυπα κέντρα υποδοχής και φιλοξενίας. Στην πραγματικότητα, κάνει μια τρύπα στο νερό. Η είσοδος λαθρομεταναστών είναι τόσο μεγάλη, που ακόμα κι αν η κυβέρνηση διέθετε πολλαπλάσια κονδύλια δεν θα μπορούσε να εξασφαλίσει ανθρώπινες συνθήκες παραμονής.»
β) Κυβέρνηση που δεν κυβερνά
Οπότε, «αντί να θέσει τους εταίρους της ενώπιον του προβλήματος και να απαιτήσει τη χάραξη ολοκληρωμένης κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής για την μετανάστευση, η Αθήνα είναι εγκλωβισμένη σε μια αφελή και αδιέξοδη πολιτική.»
Επίσης «απαιτείται η άσκηση πιέσεων στις χώρες-αγωγούς, όπως η Tουρκία, να δέχονται πίσω τους λαθρομετανάστες και να τους επαναπροωθούν με τη σειρά τους. Ούτως εχόντων των πραγμάτων, προκαλεί απορία που η Αθήνα δεν έχει διασυνδέσει την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας με τον σεβασμό του Πρωτοκόλλου Επανεισδοχής. Πρόκειται, άλλωστε, για ευρωτουρκικό και όχι διμερές πρόβλημα.»
Το αποτέλεσμα είναι ορατό σε όλους. Εγκαθίσταται σταδιακά στην καρδιά της Ελλάδος μια ξένη αποικία, λίγα χιλιόμετρα απο τη Βουλή των Ελλήνων και τα υπουργεία του κράτους.
γ) Επιμέρους λογικά και συνολικά παράλογο
Συμβαίνει λοιπόν κάτι παράδοξο. Το Λιμενικό Σώμα κάνει σωστά τη δουλειά του. Η Αστυνομία, το Τμήμα Αλλοδαπών, η Εισαγγελεία, το Υπουργείο Εξωτερικών — η κάθε επιμέρους κρατική υπηρεσία κάνει σωστά τη δουλειά της, όμως το αποτέλεσμα είναι προφανώς απαράδεκτο. Πώς εξηγείται αυτό το φαινόμενο, που θυμίζει τις παράλογες κατασκευές τού χαράκτη Escher;
Μήπως ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί ήδη βλέπουν πού πάνε τα πράγματα και αντί να προσπαθούν να τα ελέγξουν, κοιτάνε πώς να διασπούν την ευθύνη, για να κρύβονται οι υπόλογοι;
Είδαμε ήδη αυτό το φαινόμενο με τα καρνάγια στις Σπέτσες, όπου διάφορες υπηρεσίες, ενεργώντας η καθεμιά με τη δική της στενή λογική, οδήγησαν σε μια τεράστια αδικία: να ζητούν να κλείσουν τα ιστορικά καρνάγια των Σπετσών.
Το ίδιο ‘φαινόμενο Escher’ βλέπουμε και στα συναισθήματα. Συναντάς έναν-έναν τους λαθρομετανάστες και νιώθεις αδελφοσύνη, όπως έγινε στις Σπέτσες. Κοιτάς όμως το σύνολο και νιώθεις το μίσος τους να στρέφεται όχι σ’εκείνους που τους έφεραν στην απόγνωση, αλλά σε σένα που σ’έχουν μπροστά τους. Αυτό είναι άδικο, γιατί σε οδηγεί και σένα σε απόγνωση. Ποιός φταίει; Πώς μπορούμε ν’αντιδράσουμε;
4. Το συμπέρασμα. Οι ευθύνες. Ποιά αντίδραση;
Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν σαφώς ότι πρωθυπουργοί και υπουργοί της Ελλάδος αμελούν το καθήκον τους στο μείζον θέμα της εθνικής ασφάλειας. Εδώ οι συνέπειες είναι τόσο σοβαρές, που κάνουν την ευθύνη τους για τα οικονομικά της χώρας να μοιάζει με απλό πταίσμα. Και αν στην οικονομία η κραυγή διαμαρτυρίας είναι «φυλακή!» τότε ποιά πρέπει να είναι στο εθνικό θέμα;
Απορούμε όλο και πιο πολύ, γιατί δεν δρα πιο ενεργά η Πολιτεία μας – κράτος, κυβέρνηση, νομοθέτες, δικαιοσύνη, αυτοδιοίκηση – για να προστατεύει την πατρίδα. Και διερωτώμεθα μήπως ήδη εντός της Πολιτείας υπάρχουν ένοχοι για παραλείψεις ή πράξεις εσχάτης προδοσίας.
Επίσης διερωτώμεθα ποιές δυνάμεις υπάρχουν, εκτός απο την κυβέρνηση, για να βοηθήσουν το κράτος να σταθεί στα πόδια του. Ποιός θα ζορίσει το κράτος για να έρθει στα καλά του και να σκληρύνει τη στάση του;
Η Εκκλησία; Πολλοί απορούν γιατί δεν μιλά η Εκκλησία, γιατί δεν παίρνει θέση; Ποιά Εκκλησία, με τι ηθικό ανάστημα; Αυτή που αποξενώνει τους πιστούς με τα αισχρά της παραδείγματα και την ασυγχώρητη ατιμωρησία τους; Άραγε υπάρχουν ιεράρχες με κύρος για να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων;
Ο τύπος, τα ΜΜΕ; Αυτοί που ανεβάζουν και κατεβάζουν υπουργούς, που βάζουν την τεράστια δύναμή τους να υπηρετεί το χρήμα, θα τη βάλουν να στηρίξει την πατρίδα, ή είναι όλοι τους αμετάκλητα απολολώτες;
Οι Έλληνες ‘ισχυροί’; Που τους γλείφουν οι υπουργοί και που θα έρθουν σε λίγες μέρες στις Σπέτσες με αφορμή τον πριγκηπικό γάμο; Τι λένε γι’αυτό το θέμα; Οι κατοικίες και οι περιουσίες τους είναι έξω απο την Ελλάδα – αλλά αυτό δεν εμπόδιζε τον Αβέρωφ και τον Μπενάκη να στηρίζουν απο την Αλεξάνδρεια την πατρίδα τους. Έρχονται μαύρες εποχές. Θα δούμε ποιοί κοιτάνε αδιάφοροι και ποιοί στηρίζουν την πατρίδα.
Εμείς οι πολίτες; Πώς θα ζορίσουμε την κατάσταση, πριν αρχίσει αυτή να μάς ζορίζει; Να φτιάξουμε πολιτοφυλακές; Να ελέγχουμε τις Αρχές; Να τις βοηθάμε ακόμα κι αν δεν το θέλουν; Το Δίκαιο και το Νόμο που τον ποδοπατούν οι κυβερνήσεις, να τον πάρουμε στα χέρια μας; Δεν χρειάζεται φανατισμός γιατί τότε επικρατούν οι φωνακλάδες. Χρειάζεται νηφαλιότητα για να βλέπουμε καθαρά, υπολογισμός για να ενεργούμε και θάρρος για να ανατάξουμε τα πράγματα. Να μη χρειαστεί ν’ακουστεί ξανά η φωνή του Κολοκοτρώνη, «φωτιά και τσεκούρι».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου